2016. március 3., csütörtök

Csicseriborsó és cékla

Csicseriborsós és céklás ropogós

Már napok óta készültem, hogy zöldségekből ropogóst süssek, de valahogy nem volt alkalmas egyik nap sem. Na, ma pont szakadt az eső és nem mentünk sehova így gyorsan nekiálltam az alapanyagokat kipakolni és még jól is jött a kinti hideg miatt, hogy begyújtottam a sütőt.

2 répát és 2 közepes céklát megmostam és alufóliába csomagolva 180 fokos sütőben kb. 35-40 percig sütöttem, amíg meg nem puhultak.
Közben a 100 g csicseriborsó szemeket (főzés nélkül) kávédarálóban rusztikusra, darabosra, apró szemcsésre daráltam. (ettől lesz majd ropogós)
A cékláshoz:
A megsült céklákat meghámoztam, késes darálóba bele kockáztam mellé még az egyik sült répát megpucolva, egy fél cukkinit (azt is meghámozva) vöröshagymát, fűszereket.
Fűszerek: só, kakukkfű, tárkony, pici majoránna, tandori masala és kevéske mustár. Ezeket összedarálni apróra és a végén a darabos csicseriborsót hozzáadni. Akkor jó az állaga, ha a masszát összenyomod a tenyereddel és egyben marad.
A csicserishez:
Fél hámozott cukkini és egy hámozott sült répa, vöröshagyma, mustár, só, tandori masala, kakukkfű, majoránna. Késes darálóba beletenni és annyi csicserit hozzátenni, hogy egyben maradjon.
Sütőlemezre sütőpapírt tenni pici olajjal megspriccelni és ráhalmozni a ropogósnak valót. Tetejét is olajjal megspriccelni.
210 fokon (légkeveréses) sütni, amíg arany barna nem lesz. Az egyik oldala szép piros és kérges akkor átfordíthatjátok a másik oldalára.

Növényi majonézzel, avokádó majonézzel, salátával, zöldségekkel, köretként vagy csak úgy magában is fogyasztható.