2016. február 28., vasárnap

Banántorony

Banántorony házi mogyoróvajjal

A héten elkészítettem itthon a házi mogyoróvajat . Próbára először keveset mertem csak készíteni hátha nem ízlik a családomnak, nos nem is kell mondanom, hogy gyorsan elfogyott. Így másodjára már rutinosabban vágtam bele a nagyobb adag előállításába. Micsoda illat lengte be a konyhát, csak az tudja, aki már készített ilyet. Ezt a csodás vajat, gyorsan, könnyen elkészítheti bárki. Száraz, légmentesen lezárt üvegben sokáig elállna, ha a gyerekek nem minden reggel ezt kérnék.
Nagyon finom pirítóson lekvárral együtt, kivizselével, müzli tetejére, vagy süteményekbe. Most én egy nagyon egyszerű kis desszertet készítettem belőle.
 A piacon vett hántolt török mogyorót, rátettem egy száraz sütőlemezre.200 fokon kb. 10-12 perc alatt arany barnára sütöttem. Még melegen a mogyorókat két részletben beletettem kávédarálóba. Először darabos, morzsalékos lesz, majd pár perc múlva megváltozik az állaga, a mogyoró olaj kicsapódik és krémessé változik.(ha nem eléggé zsíros lehet hozzá tenni 1-2 evőkanál kókuszolajat) Ezután átlehet szedni befőttesüvegbe.
A banánokat egyforma méretűre vágtam és a közepét almamagozóval szúrtam ki.
Pár kocka étcsokoládéhoz 1 evőkanál kókuszolajat kanalazzatok és tegyétek be a mikróba pár percre felolvadni.(nálunk karobporból készült) Ebbe a krémbe mártsátok bele a banánokat, hogy szépen mutassanak és hintsétek meg kókuszreszelékkel. Fejjel lefelé a nem csokis végére állítottam fel és pár percre betettem a fagyasztóba, amíg megdermed rajta a krém, de a banán ne fagyjon meg.Ezután megtöltöttem egy részét házi, savanykás cukormentes meggylekvárral és a fennmaradó részbe habzsákkal beletöltöttem a mogyoróvajat.