2016. február 14., vasárnap

Nyers vegyes gyümölcsös torta

Nyers vegyigyümi torta

1 éves lettem. Nem minden nap készít magának tortát az ember. Olyan édességet kellett kitalálnom ami gluténmentes mert most jelenleg ezt a korszakomat próbálgatom, élem. Az ismerőseim kérdezgették, hogy akkor mit eszek vagy fényevő lettem? Nos, szerintem ez a torta magáért beszél, és nem fényből van.
 

Torta alap
40 g arany lenmag
20 g szálas mandula
14 szem datolya
1 teáskanál rizs szirup (agave szirup)
Vízbe áztasd be a kimagozott datolyát 1-2 órára. A lenmagot kávédarálóban őröld porrá. Dobd bele késes darálóba először a datolyát utána a többi hozzávalót és darabos állagúra turmixold össze.

Kesukrém
80 g kesudió
165 ml kókuszkrém
1 evőkanál útifű magháj
1 evőkanál rizs szirup (vagy agave szirup)
A kesudiót áztasd be egy éjszakára szűrt vízbe, de ha elfelejted, mint én akkor elég 1-2 órára is.
Töröld szárazra és daráld össze krémes állagúra. Add hozzá a rizsszirupot, kókuszkrémet, de a folyadékot belőle ne. Turmixold össze és a végén tedd bele az útifű maghéjat, hagyd állni amíg, megduzzad.

Áfonyakrém
200 g fagyasztott áfonya
1-2 evőkanál rizs szirup (ki mennyire édesen szereti)
1 csapott teáskanál konjakliszt
Áfonyát felolvasztom és a rizs sziruppal krémesre összeturmixolom. Habverővel hozzákeverem a konjaklisztet, hogy ne legyen csomós és állni hagyom, hogy magába szívja a nedvességet.
Az áfonyakrémből tegyetek félre egy kis adagot amivel másnap a tortát bevonjátok.

Mangókrém
1 érett mangó
1 csapott teáskanál konjakliszt
A mangót meghámozom és leturmixolom. Én nem tettem hozzá semmi édesítőszert, mert finom édes volt a gyümölcs. Habverővel hozzákeverem a konjaklisztet, hogy ne legyen csomós és állni hagyom, hogy magába szívja a nedvességet.

Vegyél elő egy tortaformát. Nekem állítható karikaformám van és 20 cm-re állítottam be. Az aljára vágtam egy kör alakú sütőpapírt, hogy később, ha kész lesz, könnyebben tudjam mozgatni a tortát. Belesimítottam az aljába az alapot majd a krémeket habzsákba tettem és felváltva nyomtam kör alakban. Először a kesukrém majd köré nyomtam az áfonyát és aköré a mangó krémet. Addig rétegeztem, amíg el nem fogytak a krémek.

Egy éjszakára betettem a hűtőbe. Másnap rákentem a maradék áfonyakrémet és díszítettem fagyasztott gyümölcsökkel és mangóval.