2016. február 12., péntek

Sült zeller

Sült zeller

Valljuk be őszintén, mindenkinek volt már az életében olyan napja, hogy semmihez sem volt kedve, vagy éppen megkívánt valami ételt, amit azonnal megszeretett volna enni. Nos, nekem ez az utóbbi napom volt ma.
 A méltánytalanul csak leveszöldségnek elkönyvelt zeller hihetetlen sok lehetőséget tartogat nem csak krémleves formájában. Remekül helyettesítheted vele a szénhidrátban gazdag köreteket. Ezt a gumós növényt minden formájában elkészítve szeretem, de csőben sütve még nem ettem. Így csak azon járt az eszem, hogy minél hamarabb elkészíthessem ebédre magamnak. A hűtőben árválkodott még egy egész karalábé is és úgy gondoltam jó társa lenne a sütőben a zellernek. A meglepetés akkor ért igazán, amikor a kisfiam is elkezdte enni a sült zellert. Tudom nem egy nehéz tartalmas ebéd, de ezt kívántam. Figyeljünk a szervezetünk jelzéseire és én most ezt tettem. Nagyadag nyers zöldséggel és mártogatóssal kiváló főfogás.

Hozzávalók:
zeller
vegamix
friss rozmaring
olívaolaj
Pucold meg a zellert és vágd vékony hasábokra. Sózd meg és forgasd össze a vegamixel meg a friss rozmaringgal.(vagy ízlésed szerinti fűszerkeverékkel) Tedd sütőpapírral bélelt tepsibe és permetezd meg olajjal egyenletesen. Légkeveréses sütőben 210 fokon süsd 20-30 perc alatt készre.