2016. február 5., péntek

Paradicsomos káposzta

Paradicsomos káposzta

A paradicsomos káposzta is a megosztó ételek egyike. Én mindig szerettem hisz nagyon egyszerűen, gyorsan elkészíthető remek étel. Na és az íze végett is, mert szerintem az édeskés paradicsom és a friss káposzta jól harmonizál egymással. Az biztos, hogy ha nincs jól elkészítve, vagy szétfő a káposzta, akkor valóban élvezhetetlen. Az interneten olvasgatva sokféle paradicsomos káposzta receptet lehet találni, de ezt most teljesen lisztmentesen sűrítettem be. Napok óta sóvárogtam utána, így ma elkészítettem.

Hozzávalók:
1/2 kg fehér káposzta
1  vöröshagyma
Köménymag
2-3 evőkanál házi paradicsompüré
3/4-1 l házi paradicsomlé
1 evőkanál nádcukor (aki édesebben szereti, még tehet hozzá)
Kb. 1 evőkanál kukoricakeményítő
Olívaolaj

A megtisztított és apróra vágott hagymát az olajon megpirítom és beledobom a köménymag szemeket. Hozzáteszem a vékonyra vágott fehér káposztát, sózom és egy pár percig pirítom, hogy színt kapjon a káposzta. Annyi vizet öntök hozzá amennyi éppen ellepi, és addig párolom, amíg a káposzta megpuhul, de nem fő szét teljesen. Ezután a kukoricakeményítőt kikeverem pici hideg vízzel és a káposztára öntöm. Felforralom és a leve krémes állagú lesz, ha szükséges még ízesítem.

Az olajon megdinsztelem az apró kockára vágott vöröshagymát, majd hozzáteszem a házi paradicsompürét és a paradicsomlevet. Sózom, cukorral ízesítem és lassú tűzön sűrűre visszafőzöm.

A gyerekeknek feltétként szejtán chipset sütöttem mellé.