2016. február 9., kedd

Mungo dhal

Mungo dhal

Nemrégen ettem mungóbab salátát és nagyon finom volt. Ezzel le is záram az ügyet, de a napokban a boltban megakadt a szemem egy zacskón, amiben apró zöld hüvelyesek voltak. Meg is vettem azonnal és az egyik internetes oldalon érdeklődtem, hogy salátán kívül mit lehet még belőle elkészíteni. Nagyon jó ötleteket kaptam és úgy gondoltam, hogy egy indiai levest készítek. Nem sokat tudtam erről a hüvelyes növényről így utána néztem milyen jótékony hatása lehet a szervezetre. A mungóbab nálunk még nem eléggé ismert babfajta, pedig megérdemelne nagyobb figyelmet. B-vitaminokat és C vitamint is tartalmaz. Magas az ásványi anyag tartalma, vastartalma pedig kiemelkedő. Jó fehérjeforrás, mint a legtöbb hüvelyes növény. A kis babszemek csíráztatásra alkalmasak, felhasználása babcsíraként is sokrétű. A mungóbab héj nélküli (hántolt) változata igen könnyen emészthető.

Hozzávalók:
200 g mungóbab
1 kisebb cukkini
1 sárgarépa
1 gyökér
1 teáskanál reszelt gyömbér
1 kis fej vöröshagyma
3 bébi pakcsoj (csak azért tettem bele, mert már nagyon árválkodott a hűtőben, ami ki is hagyható)
Kb. 5 cm póréhagyma
1-2 evőkanál paradicsom kocka
1 teáskanál kurkuma
1 evőkanál mustár
1 kávéskanál köménymag
1 kávéskanál mustármag
Friss korianderlevél díszítéshez
Olívaolaj



A mungóbabot előző este beáztattam vízbe. Másnap reggel már meg is jelentek a kis csírakezdemények a babon. A zöldségeket apró kockára vágd fel, a pórét karikára, hogy mindent csak bele kelljen önteni az edénybe. Tegyél a lábasba 3 evőkanál olajat tedd rá a felkockázott vöröshagymát és dinszteld meg, majd a kurkumát és a babot, süsd 1 percig közepes lángon. Add hozzá a kockára vágott cukkinit, répát, gyökeret és pirítsd még 1 percig. Add hozzá a vizet és reszeld bele a gyömbért a karikára felszelt póréhagymát a pakcsojt és ízesítsd sóval. Forrald fel, aztán tedd rá a fedőt és főzd 1 órán át, amíg a bab sűrű levessé puhul. Amikor elkészült tedd bele az 1 evőkanál mustárt.

Egy serpenyőbe tegyél 1 evőkanál olajat, amikor forró tedd bele a köménymagot és a mustármagot. Amikor a magok pattogni kezdenek, öntsd a keveréket a dhalba. Díszítsd a paradicsom kockákkal, korianderlevéllel vagy petrezselyemmel.