2016. február 21., vasárnap

Csokis citromos nyers torta

Csokis citromos nyers torta

A múltkori torta elkészítése után a fiaim kérleltek, hogy készítsek még egyet. Mondták, hogy tudják senkinek nem lesz szülinapja sem évforduló, de ők bizony szeretnének még egyszer olyan finomat enni. Szétnéztem és volt itthon minden hozzávaló így gyorsan neki is láttam az előkészületeknek.
Mikor a férjem itthon van, besegít a gyerekek körül és úgy jobban tudok csak a konyhában való dolgokra koncentrálni. Íme ilyen lett a végeredmény.


Torta alap
100g pirított mogyoró
6 db. király datolya
3 evőkanál kakaópor (én karobport használtam)
Csipet só
A mogyorót száraz serpenyőben megpirítom és utána egy éjszakára szűrt vízbe beáztatom. A datolyát elég másnap 1-2 órára beáztatni, de természetesen nem lesz semmi baja, ha az is ázik egy éjszakát a vízben.
A hozzávalókat aprítógépben morzsásra aprítjuk. Akkor jó az állaga, ha a gépben még morzsás, de ha az ujjunkkal összenyomjuk, akkor összetapad.

Csokikrém
1 érett avokádó
1 érett banán
2-3 evőkanál kókuszolaj
3 evőkanál kakaó (én karobport használtam)
6 db. király datolya
1 evőkanál agave szirup
1 teáskanál konjakliszt

A datolyát beáztattam 1-2 órára szűrt vízbe. Késes darálóban először a datolyát turmixolom össze krémesre utána mehet hozzá az érett banán, az avokádó kikanalazott belseje, natúr kesukrém. A végén a kakaó, szirup és a konjakliszt, ezeket már gép nélkül is bele keverhetjük.A kesudiókrémből amíg még natúr volt vettem el egy evőkanálnyit és azt is hozzátettem. Hagyd állni amíg magába szívja a nedvességet.
Egy jó állagú krémes, mégis szilárd csokikrémet kapunk.

Citromkrém
150 g kesudió
165 ml kókuszkrém
2,5 citrom leve
2 evőkanál agave szirup
1-2 teáskanál konjakliszt

A kesudiót beáztatom 2-3 órára szűrt vízbe. Töröld szárazra és daráld össze krémes állagúra. Add hozzá a 2 evőkanál agave szirupot, kókuszkrémet, de a folyadékot belőle ne. Facsard bele a citromok levét, ha vegyszermentes a citromod héja abból is reszelhetsz bele. Turmixold össze és a végén tedd bele a konjaklisztet. Hagyd állni amíg, megduzzad.

Vegyél elő egy tortaformát. Nekem állítható karikaformám van és 20 cm-re állítottam be. Az aljára vágtam egy kör alakú sütőpapírt, hogy később, ha kész lesz, könnyebben tudjam mozgatni a tortát. Belesimítottam az aljába az alapot majd a krémeket felváltva, rétegezve kentem bele. Egy éjszakára betettem a hűtőbe.

Másnap megcsináltam rá a csokikrémet amivel bevontam a tortát. Egy üvegtálba tegyél 100 g jó minőségű étcsokoládét, kanalazz hozzá 3 evőkanál kókuszolajat és tedd be a mikróba pár percre, hogy felolvadjon.(én a gyerekek miatt karobport használtam)Késes darálóban egy érett banánt turmixolj krémesre, add hozzá a felolvasztott csokikrémet. Turmixolj még rajta egyet, kettőt, hogy selymes állagú legyen, majd kend rá a tortára.