2016. február 19., péntek

Sült tofu

Sült tofu

Amikor megláttam a boltban a füstölt tofut azonnal eszembe jutott, hogy milyen gyorsan elkészíthető ebédet tudnék összedobni belőle. Szinte láttam lelki szemeimmel, ahogy azok a nagyobb puha kockák, isszák magukba a finom páclevet. Aztán már éreztem a számban a roppanós barnára sült tofu kérgének az ízét és a hozzá passzoló padlizsánsalátáét.
Hozzávalók:
2 zacskó füstölt tofu ( 180-180 g)
Növényi joghurt
2 gerezd fokhagyma
A növényi joghurtot összekevertem a zúzott fokhagymával, pici sóval és 1-2 órára beletettem a füstölt tofukat. Egy serpenyőben közepesnél erősebb tűzön megsütjük. A páclé miatt először inkább csak párolódni fog, de aztán megsül.










Padlizsán saláta
2 db padlizsán (én nyár végén grilleztem és azt tettem be a fagyasztóba, így csak ki kellett venni és elkészíteni)
1 gerezd fokhagyma
1 kisebb vöröshagyma
2 kis paradicsom
1/2 kápia paprika
Só, bors

Oregánó
1 evőkanál petrezselyemzöld
Rizsecet
Olívaolaj
A padlizsánt megszurkálom, villával nehogy szétrobbanjon a sütőben.200 fokon 40 percig sütöm. A sült padlizsánok belsejét kanállal kikaparom és egy műanyag szűrőbe teszem, hogy lecsepegjen a leve. Amíg csepeg a padlizsánunk, vágjuk össze a többi zöldséget nagyon apró kockákra, keverjük hozzá a zöld fűszereket, sózzuk, borsozzuk. A végén a padlizsánt fakéssel vágjuk össze és keverjük bele az aprított zöldségeket, löttyintsünk hozzá olívaolajat és rizsecetet ha szükséges még ízesítsük.
Tálalhatjuk növényi joghurttal és lepénykenyérrel.