2016. április 12., kedd

Házi bounty szelet

Házi bounty szelet

Én nem tudom, hogy mi van velem, de hetek óta kívánom az édességet. Nem tudom, mi okozhatja ezt az állapotot, de hála ez csak ezer évben egyszer szokott rám törni. Folyamatosan ellenálltam eddig a kísértésnek, de nemrégen láttam egy videót ahol sűrített tejjel készítették el. Gondoltam, hogy más megoldással is jó lehet.

Recept
200 g kókuszreszelék
2,5 dl rizstej
1 dl kókuszkrém
2 teáskanál nyírfacukor
2 teáskanál kukoricakeményítő
3 teáskanál útifű maghéj
Csokimáz
200 g 70%-os étcsoki
4 teáskanál kókuszolaj vagy ugyanennyi olvasztott kakaóvaj
A kakaóvajjal jobban dermed és szebb lesz a fénye.


A kókuszreszelék, rizstej, kókuszkrém,  nyírfacukor, kombót egy tálban összekeverem és felteszem a gázra felforralni 2-3 percre, hogy csak pöszörögjön. Ez a folyamat azért fontos, hogy a keményítő megtudjon kötni és szaftosabb legyen a kókuszmasszánk ne nyögvenyelős, száraz. A keményítőt hozzáteszem, keverek rajta még egyet, kettőt és lehúzom a tűzről. Így melegen tettem bele az útifű maghéjat, hogy beduzzadjon. Kóstoljuk, meg és itt még édesíthetitek, ha szükséges.

Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és belesimítottam a masszát. Amikor kihűlt betettem a fagyasztóba 1 óra hosszára. A cél nem a fagyasztás csak a dermesztés. Amíg pihen, addig fel lehet olvasztani a csokoládét. A letelt idő után kivettem, felszeltem, formáztam és ráöntöttem a csoki mázat. Majd ismét fagyasztóba be, hogy megdermedjen a csoki, kivenni és az alját is bemártani a csokoládéba. Visszatenni dermedni, ezután ki lehet venni és annyit magadba tömni amennyit csak bírsz amíg a család többi tagja haza nem ér.