2016. április 17., vasárnap

Meggyes-mákos rácsos

Meggyes-mákos rácsos

Már régóta nézegettem a boltban a kendermag lisztet. Levettem a polcról majd visszatettem, de nem volt bátorságom megvenni hisz nem tudtam, hogy mihez is használhatnám fel. Nemrégen eszmecserét cseréltünk egy hölggyel és mesélte, hogy Ő saját maga készít kendermagkrémet. Közben utána néztem az interneten és a kendermagból előállított termékeknek csupa jó hatásairól olvastam.  Gondoltam vesztenivalóm nincs, megvásárolom és majd elfogy. Így alakítottam át a nagymamám egy régi almás pite receptjét.

Recept
150 g liszt
50 g teljes kiőrlésű liszt
50 g kendermag liszt
125 g növényi margarin
60 g nád porcukor
1 tasak vanillin cukor v. 1/2 vanília rúd kikapart belseje
1/2 tasak foszfátmentes sütőpor (5 g)
1-2 evőkanál növényi tejföl (függ a liszt minőségétől is)
250 g fagyasztott meggy
Kukoricakeményítő

150 g darált mák
Rizstej

A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. Jó állagú, ruganyos tésztát kell, hogy kapjunk. A piteformát (nekem 25 cm-es) a tészta 2/3-ával kibélelem és a többi tésztát félreteszem a tetejéhez rácsnak. Beteszem a hűtőbe pihenni és addig elkészítem a töltelékeket. A fagyasztott meggyet felteszem főni pici nádcukorral (nyírfacukorral ki mivel szeretné) fahéjjal és hozzáteszek egy teáskanál keményítőt, hogy sűrű legyen a leve és egy pillanatra összeforralom. A darált mákot
2 evőkanál nádcukorral (ízlés szerint még lehet hozzá tenni vagy helyettesíteni más édesítőszerrel) egy pici fahéjjal és annyi rizstejjel öntöm fel, hogy kemény állagú masszát kapjak. A hűtőből kiveszem a tésztával kibélelt piteformát, rákenem a máktölteléket és a tetejére simítom a meggykrémet.

A maradék tésztát kinyújtom és derelyevágóval hosszú csíkokat vágok. Rácsszerűen ráteszem a tészta tetejére és megkenem rizstejjel. Légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 35-40 percig sütöm.