2016. január 13., szerda

Bableves

Bableves

A 2,5 éves kisfiam nagy kedvence a bab és a brokkoli, ha megkérdezem, hogy mi legyen az ebéd a válasz minden alkalommal az, hogy bableves. Én úgy ettem és tanultam gyermekkorom óta, hogy vagy őrölt pirospaprikával vagy anélkül, de mindig tejfölösen és rántással van elkészítve. Nos, lehet növényi tejföllel is helyettesíteni, de én valami más megoldást szerettem volna találni. Rengeteg szakácskönyvünk és folyóirataink vannak, de az internet is nagy segítség főzés terén. Nagyon sokat szoktam nézelődni a neten főzés témakörben és a Vivvegan oldalon találtam egy fantasztikus bableves receptet, amit azóta is már többször elkészítettem és nagy kedvence lett a családomnak. Igaz némi változtatásokkal, mert ugye nem sikerül mindig ugyanúgy megfőzni egy ételt.
Készítettem már tarkababból, vörös babból, de most száraz adzuki babból főztem. Érdekes volt nekem, hogy előző nap este beáztattam és nem szívta meg magát annyira vízzel, mint a többi szárazbab szokta, viszont nagyon rövid időn belül megfőtt. Tehát a zöldségekkel együtt bátran fel lehet tenni és egyszerre főnek meg.

Recept
30 dkg adzuki bab
2 db sárgarépa
2 db gyökér
1 db vöröshagyma
1/2 db zeller
2 db burgonya
1 db paradicsom
1/2 db paprika
kakukkfű
1 babérlevél
1 gerezd fokhagyma
Só, bors, vega mix

Elöző este beáztattam a babot. Másnap leöntöm róla a vizet és friss vízben felteszem főni, közben kockára vágom a hagymát, répát, gyökeret, zellert és a babhoz teszem. Fűszerezem a babérlevéllel, kakukkfűvel, sóval, borssal, vega mixel. Hozzáteszem a gerezd fokhagymát, a cikk paradicsomot és egy darab paprikát. Amikor ezek mind fél fövésben vannak, akkor adom hozzá a felkockázott krumplit. Az elkészült levesből a fele mennyiségű zöldséget kiszedem és a másik felével krémesre turmixolom. Ettől lesz sűrű állagú a leves habarás és rántás mentes. Visszateszem a turmixolt levesbe a zöldségeket és még egyet forralok rajta.

Tálalhatom pici növényi tejföllel, citromlével és puha kenyérrel.