2016. január 5., kedd

Indiai lepénykenyér vörös lencse krémmel

Indiai lepénykenyér vörös lencse krémmel


A kisfiamtól már napok óta alig tudok valamit csinálni, mert az utolsó fogacskái jönnek ki.
Lázas, nyűgös, nem találja helyét a bújósabbnál is bújósabb lett. Így az ebédnek is gyorsnak, egyszerűnek kell lennie. Az indiai lepénykenyér az egyik leggyorsabban elkészíthető kenyérféle. Nem kell keleszteni csak összegyúrni, kinyújtani és egy száraz serpenyőben megsütni. A töltelék pedig sokféleképpen variálható. Én egy gyors lencsekrémet készítettem, amit csak oda kell tenni a gázra és egyszer, kétszer összekeverni.






Lepénykenyér

200 g liszt
50 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
1/2 teáskanál só
150 ml langyos víz
A lisztbe bele kevertem a sót, és apránként öntöttem hozzá a langyos vizet és gyúrtam össze. Lehet, hogy kicsit kevesebb, vagy kicsit több vizet vesz fel. A cél az, hogy a tésztád kellemesen ruganyos legyen, de egyáltalán ne legyen ragacsos. Jó alaposan kidolgoztam a tésztát – ajánlatos legalább 10 percig gyúrni kézzel, vagy dagaszthatod géppel is. Utána 20-25 percig szobahőmérsékleten pihentettem. Szorosan lefedve vagy nedves ruhával letakarva, hogy ne száradjon ki a tészta. Utána újra átgyúrtam egy kicsit és 7 golyót szaggattam belőle. Enyhén lisztezett felületen nyújtottam ki. Forró serpenyőbe teszem és sütés közben kevés vízzel megspriccelem, így szépen felhólyagosodnak a tészták. A serpenyőből kivéve egy ecset segítségével kicsit megkenem kókuszolajjal és konyharuhával letakarom, hogy a saját gőzétől puha legyen a tészta.

Vörös lencse krém


10 dkg vörös lencse
1 kis fej vöröshagyma
5 cm póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
6-7 szem koriandermag
1/2 teáskanál kurkuma
1 teáskanál tandoori masala
1 késhegynyi fahéj
1/2  konzerv kockázott paradicsom
1/2 doboz zabtejszín
só,bors
olíva olaj

A hagymákat felkockázom és olíva olajon megdinsztelem, hozzádobom a fűszereket és a zúzott fokhagymát az összetört pirított koriandermagot. Magas tűzön folyamatos keverés mellett pirítom pár percig, hogy az ízek kioldódjanak. Hozzáteszem az átmosott lencsét és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Ízesítem és fedőt teszek a tetejére. Kb. 20 perc alatt el is készül (ezalatt az idő alatt egyszer-kétszer keverek rajta) ezután hozzáteszem a kockázott paradicsomot meg a zabtejszínt és összeforralom. Ha kell, utóízesítem.
Az elkészült lepényeket megkentem lencse krémmel,tetejére szórtam retek csírát és friss apróra vágott zöldségeket.Majd feltekertem mint egy palacsintát.