2016. január 17., vasárnap

Töltött szejtán

Töltött szejtán

Szejtánt már 8 évvel ezelőtt is vettem bio boltban különböző ízesítésekben, de tulajdonképpen nem is néztem utána, hogy miből van, és házilag el lehet e készíteni. Persze a neten barangolva akaratlanul megtaláltam Sthőr Gréza otthon, gyorsan elkészíthető szejtánját. A búzahúshoz csak egy zacskó búzasikért kellett vennem és Gréta utasításait követnem. Próba képpen csak egy kis zacsival vettem, de azóta már bátran vásárolom nagyobb kiszerelésben is. Sokféle étel elkészítéséhez feltudom használni, és ha marad ki a főtt búzahúsból, akkor azt lefagyasztom.





Töltelék
5-5 dkg dió,mogyoró,kesudió,mandula
1 kis fej vöröshagyma
Kakukkfű
Mustár (ízlés szerint)
Só,bors
Aszalt meggy 

Az olajos magvakat száraz serpenyőben pirítsuk meg. Amikor kihűlt késes darálóban a hagymával, kakukkfűvel, mustárral, sóval, borssal daráljuk durvára. Ízlés szerint még lehet utóízesíteni. Akkor jó a töltelék, ha a kezemmel összenyomom és egy csomóban marad. Természetesen, aki szeretne, tehet hozzá útimagfűhélyat, hogy a töltelék biztosan egyben maradjon.

Kiterítem a megfőtt búzahúsomat és megkenem a magos töltelékkel, középre aszalt meggyet teszek és feltekerem.(az aszalt meggy el is hagyható) Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és a tetejét megkenem előzőleg összekevert házi ketchup, és szója szósz keverékével.(ettől lesz piros és ropogós a teteje) Légkeveréses sütőben 180 fokon sütöm addig, amíg szép piros nem lesz a teteje. Sütés közben is még egyszer, kétszer átkenem a tetejét a szója szószos keverékkel.