2016. január 28., csütörtök

Csicseriborsó leves

Csicseriborsó leves

Mert forró, mert leves, mert laktató, mert szeretem, mert zöldséges, mert nagyon finom.

Hozzávalók
1 üveg 22o grammos főtt csicseriborsó.(idő hiányában tökéletes megoldás)
2 szál sárgarépa
1 szál gyökér
1 szál zellerszár
1 közepes fej vöröshagyma
2 evőkanál gersli (nálam egy marék volt, de ugye nem egyforma a markunk)
1 nagyobb paradicsom felkockázva (de lehet kockázott paradicsom konzervből is beletenni)
Egy pindurka fahéj csak az íze végett
Só, bors, vegamix
Füstölt fűszerpaprika, édes fűszerpaprika
Kevés reszelt citromhéj (Biot szoktam venni)
4-5 levél friss zsálya
Növényi tejföl
Olíva olaj

A megtisztított zöldségeket apró kockára, félkörre felvágtam és olíva olajban megpirítottam a gerslivel együtt. Meghintettem a fűszerpaprikákkal, ízesítettem és felöntöttem vízzel. Addig főztem, amíg a gersli és a zöldségek meg nem puhultak, majd hozzátettem a csicseriborsót és a zsálya leveleket. Még 5-10 percig főztem és ekkor adtam hozzá a citrom reszelt héját.

Tálaltam növényi tejföllel és gluténmentes kenyérrel.