2016. január 10., vasárnap

Kuglóf

Kuglóf csicseriborsó habbal

Kuglófot készíthetünk farsangra, húsvétkor, de számos más alkalomra is. Számtalan módon készíthető, de mindegyik változata ízletes, mindegy hogy, éppen csokival van leöntve vagy olajos magvakkal van megszórva így is méltán közkedvelt. A vasárnapi ebéd után nálunk mindig van desszert (én kapattam el Őket) Törekszem arra, hogy az édességek egészségesek legyenek, ne teljesen fehér lisztből készüljenek gyümölcsöt vagy magvakat tartalmazzanak.

Tészta:
20 dkg liszt
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg porcukor (nádcukrot kávédarálón porítottam)
3 dkg puha kókuszzsír
2 dl rizstej
15 g élesztő (1/2 csomag szárított élesztő)
Csipet só
A kéz meleg 1 dl rizstejbe teszek 1 teáskanál nádcukrot, beleszórom az élesztőt, felfuttatom. Egy tálba teszem a lisztet és a hozzávalókat, hozzáöntöm a felhabzott élesztős rizstejet,és a maradék folyadékot. Kidagasztom a tésztát és kb.
30-45 percig kelesztem. A megkelt tésztát átgyúrom, és szilikon formába teszem (Akinek hagyományos kuglófformája van, az kókuszzsírral kenje és lisztezze ki) tiszta konyharuhával letakarom és meleg helyen még 30 percig kelesztem. Légkeveréses sütőben 175 fokon 40 percig sütöm.

Csicseriborsó hab:


1 üveg csicseriborsónak a jól lehűtött levét magas fokozaton felverem, és amikor félig kemény a hab adok hozzá 4 evőkanál cukrot 5-6 csepp rizsecetet és egy zacskó habfixálót (10 g-os) 5-6 percig még habosítom, hogy kemény állagú legyen.