2016. január 21., csütörtök

Thai kókusztejes zöldségleves

Thai kókusztejes zöldségleves

A férjem tegnap vásárolt a Pipa utca sarkán lévő boltban a munkahelyére élelmiszereket, és gondolta, hogy vesz nekem is egy galanga gyökeret meg kettő citromnádat hátha csinálok belőle valamit. Persze értettem a célzást, mert megkívánta a thai kókusztejes levest. 

Hozzávalók
1 sárgarépa
1 kisebb cukkini
2 salotta hagyma
5-6 szem gomba
2 db zellerszár 
2-3 karfiol rózsa
4-5 pagodakarfiol rózsa
1/2 kápiapaprika
4-5 db kaffir lime levél
1 citromnád
Mogyorónyi galanga gyökér
Mogyorónyi gyömbér
1 Chili paprika
2 dl kókusztej
Koriander zöld
Oliva olaj
Rizstészta



Az olajat felforrósítom és beleteszem a nagyobb darabokra vágott hagymát, a megtisztított és vékonyra vágott répát, cukkinit, parikát, felszeletelt gombát, karfiolokat. Amikor a zöldségek megpirultak akkor teszem hozzá a galanga gyökeret, a kaffir lime levelet, citromnádat (amit előtte megcsapkodtam a késsel, de nem vágtam át teljesen) és a nagydarab gyömbért.(aki szereti szeletekben is bele vághatja) Átforgatom és felöntöm vízzel vagy zöldség alap lével úgy, hogy éppen csak ellepje. Felforralom és utána 5-10 percig gyöngyöztetve főzöm. Akkor jó, ha a zöldségek még éppen roppanósak maradnak. Utána hozzáöntöm a kókusztejet, picit forralom és ízesítem sóval.

A végén vágott korianderrel és rizstésztával tálalom. Én a gyerekek miatt nem tettem bele a chilit csak a saját tányéromba.