2016. január 10., vasárnap

Csicseriborsós lepény

Csicseriborsós lepény

Most próbáltam ki először. Engem nagyon megnyert, de még a családot is. Ráadásul nagyon egyszerű elkészíteni, hiszen alig van benne néhány hozzávaló és mégis igen ízletes. A majdnem ropogósra sült vékony lepény gluténmentes lisztből készül. Vacsorára mártogatósokkal, kencékkel szerintem tökéletes, de magában is megállja a helyét.

Hozzávalók: 

13 dkg csicseriborsóliszt
1 teáskanál só
1/4 teáskanál őrölt kömény
1 evőkanál rozmaring finomra vágva
2 evőkanál oliva olaj
2 1/2 dl víz
Frissen őrölt bors
Először összeállítottam a tésztát: egy tálba elkeverem a lisztet, sót, köményt, a rozmaringot 2 evőkanál olajat és a vizet. Lefedem és legalább 2 óráig pihentettem a hűtőben.
Addig 1 közepes fej hagymát felkarikázok és 2 kisebb gombát vékonyan felszelek. Serpenyőben kevés oliva olajon megfonnyasztom a hagymát és a gombát sózom, borsozom.
Sütés előtt grillfokozatra állítom a sütőt és egy kb. 28 cm átmérőjű tűzálló sütőformát teszek be.(ha kisebb a forma, akkor két adagban süssük ki, hogy mindenképpen vékony legyen a lepény)
A hűtőből kiveszem a csicserilisztes masszát és átkeverem, hogy egynemű legyen.
Sütőkesztyűt húzok, és kiveszem a serpenyőt. Beleöntök egy teáskanál olajat és szilikonos ecsettel szétkenem. Ráöntöm a masszát és a tetejére ráteszem a sült hagymakarikákat és a gombát.

Visszateszem a sütőbe és 15-20 perc alatt aranybarnára sütöm.
A recept: Kollár Anita