2016. január 10., vasárnap

Zabtejszín

Zabtejszín

Életemben először készítettem zabtejszínt. A boltban szoktam vásárolni, de valahogy nálunk olyan gyorsan elfogy, mintha vizet innánk. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy póréhagyma krémleves lesz ebédre és abba szoktam tenni zabtejszínt. Akkor jött a döbbenet, amikor szétnéztem a polcon és nem láttam sehol a „tejszínt”.Nincs mit tenni, hogy krémes állagú legyen a leves hozzá álltam elkészíteni a házi verziót. Nem is gondoltam, hogy ilyen gyorsan és egyszerűen kész lesz. Ezután a bolti változatot azt hiszem, nem fogom vásárolni.

Hozzávalók:

4 evőkanál zabpehely
2 dl langyos víz
1 mokkáskanál oliva olaj
1 mokkáskanál só
1 csipet őrölt fekete bors
1 kiskanál mustár vagy pár csepp citromlé
A zabpelyhet száraz serpenyőben megpirítom, és amikor érzem az illatát, a langyos vízzel felöntöm, és a tűzről lehúzom. Sózom, borsozom, beleteszem az olajat, a mustárt vagy a citromlevet, hogy pikáns íze legyen. Az egészet turmixolom. A pépet finom szövésű konyharuhán vagy gézen átszűrtem.

A zabpehely pirításától nekem markáns íze lett a „tejszínnek”.Szerintem ha lágyabb ízt szeretnénk kapni a pirítás el is hagyható.
A recept :Babiczky-Pfliegel Dóra