2016. január 5., kedd

Sütőtök krémleves

Gyömbéres sütőtök krémleves

A sütőtököt sokan csak megsütik a sütőben, és ekként fogyasztják. Pedig fantasztikusan finom ételek készíthetők belőle. Ez a krémleves például nemcsak a gyerekek kedvence lehet, ráadásul az elkészítése még kezdőknek sem okoz különösebb gondot. A sütőtök egy igazi téli íz, mely nagyon népszerű ezért sokan egész télen nagy örömmel fogyasztják. Ritka az a zöldségféle, mint a sütőtök, amely három olyan fontos jellemzőt egyesít, mint az egészségesség, finom íz és elérhető ár.

Leves
1 db sütőtök
1 db vöröshagyma
1/2 szál póréhagyma
1 közepes burgonya
1 babérlevél
1 cm gyömbér

szerecsendió
1 kk. ételízesítő (vega mix)
2 dl zabtejszín
só, bors
oliva olaj


 A sütőtököt és a burgonyát meghámoztam. Oliva olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymákat, hozzá tettem a felkockázott sütőtököt és a krumplit. Annyi vízzel öntöm, fel amennyi ellepi a zöldségeket. Hozzáteszem a babérlevelet az apró kockákra vágott gyömbért, ízesítem sóval, borssal, ételízesítővel, szerecsendióval.(én egész diót szoktam használni nem őrleményt) Ha megpuhultak kiveszem a babérlevelet és botmixerrel krémes állagúra turmixolom. Felöntöm a zabtejszínnel és forralok még egyet rajta,ha esetleg nem lenne, olyan édes a tök pici kókuszvirág cukrot lehet tenni a levesbe. Levesbetétként tökmagot és napraforgómagot pirítottam száraz serpenyőben.