2016. január 28., csütörtök

Káposztás tészta

Káposztás tészta

Gyermekkorom óta három nagy kedvenc ételem van, ez a paprikás krumpli, káposztás és krumplis tészta. Természetesen mást is szeretek, de nálam a mai napig ezek az egyszerű ételek a tuti befutók. Nyári szünetben volt, hogy este kilenc órakor mondtam Édesanyámnak úgy ennék egy finom paprikás krumplit, de úgy gondoltam, hogy majd valamikor…. hozzálátott, a szeretett Édesanyám hozzálátott este kilenc órakor főzni nekem. Ezt a szeretetet, gondoskodást tanultam Tőle és hoztam tovább a saját családomba. Imádom a káposztát, mindenféle variációban. Ifjonti koromban soha nem néztem utána, hogy milyen jótékony élettani hatása van a káposztának, egyszerűen csak azt tudtam, hogy ízletes, rengeteg vitamint tartalmaz és szeretem.

Hozzávalók:

1 nagy fej káposzta
Olíva olaj vagy kókuszolaj
Só, bors
Tojás nélküli száraz kockatészta (ez most gluténmentes, kukoricalisztes)
A káposztát lereszelem, besózom és kb.fél órát állni hagyom. A sós levét kinyomkodom és az olajos serpenyőben, lassú tűzön aranybarnára dinsztelem. Ízesítem sóval, frissen őrölt borssal és én még csombort is szoktam rá tenni.

A tésztát bő, enyhén sós, olajos vízben a megadott időpontig főzöm. Leszűröm, és összekeverem a pirított káposztával.