2016. január 17., vasárnap

Szezámos piskóta

Szezámos piskóta kókuszhabbal

Egy újabb vasárnap és egy újabb desszert.
Már hét közben kérdezgetni szoktam a családomat, hogy hétvégén mit szeretnének ebéd után desszertként elfogyasztani. Többféle verziót szoktak mondani, mert természetesen mindenki mást szeretne enni. Van, amikor ebből gyúrok össze egy édességet.

Piskóta
250 ml rizsital
75 g frissen pirított fehér szezámmag
250 g liszt
13 g foszfát mentes sütőpor
140 g növényi margarin
100 g barna nádcukor (kávédarálón porcukorrá alakítva)(aki édesebben szeretné, a piskótatésztát még tehet hozzá 20 g porcukrot)
Fél rúd vanília kikapart belseje
Csipet só

A kevert piskótához először elkészítettem a szezámos tejet.
 Száraz serpenyőben megpirítottam a szezámmagokat és a kimért rizsitalhoz tettem. Botmixerrel pürésítettem majd egy vékony konyharuhán átszűrtem.
Egy tálba keverjük össze a szárazanyagokat: lisztet, sót, vanília kikapart belsejét, sütőport.
A puha növényi margarint keverjük ki a porcukorral habosra, majd felváltva a szárazanyagot és a szezámos tejet adagoljuk hozzá.
A sütőt (légkeveréses) 180 fokra melegítsük elő.
Töltsd a masszát kivajazott, kilisztezett kb. 12 cm átmérőjű henger formájú karikákba, majd süssük aranybarnára 20 perc alatt. Tűpróbával ellenőrizzük, akkor jó, amikor már szárazon húzzuk ki a közepéből.
Aki tojással sütött már piskótát az tudja,hogy szép buborékos a belseje,viszont a tojás nélkülinek tömör,muffin tésztára hasonlít.


Kókuszhab

330 ml kókuszkrém
2 evőkanál porcukor
1 zacskó habfixáló (10 g)
30 ml szezámolaj (ha valakinek nincs otthon el is hagyható)
A kókuszkrémeket legalább 12 órán át lehűtöttem (előző nap betettem a hűtőbe) és csak a krémet használtam fel az alján lévő folyadékot nem.5-6 percig magas fokozaton felvertem, utána hozzátettem a cukrot, szezámolajat és a habfixálót. Még 5 percig magas fokozaton összedolgoztam.


Tálaláskor a piskótahenger közepét vágd ki, és az üregbe töltsd a kókuszhabot. Én mangó habbal és fagyasztott gyümölcsökkel tálaltam.

Mangó hab

2 érett mangót meghámoztam és a gyümölcs húsát botmixerrel pürésítettem.Fagyasztóba tettem  és tálalás előtt újra turmixoltam, hogy sörbet állagú legyen.