2015. december 14., hétfő

Burgonya krémleves

Burgonya krémleves

Jócskán benne vagyunk már a decemberben és szerintem minden háziasszony azon gondolkozik, mi legyen a menü szenteste az asztalon. Ne kelljen segítséggel vagy anélkül egész nap a konyhában lenni. Legyen gyors, egyszerű, ízletes, de mutatós. Mielőtt elkapna a karácsonyi őrület és kényszert érzel, hogy erődön felül teljesíts, kicsit lassíts és gondolkozz el. Én ezelőtt két évvel nagyon sokat sütöttem, főztem, fát díszítettem és a végére meg kidőltem. Saját tapasztalat, hogy a pihenésről és a családról szóljon ne a görcsölésről és a házimunkákról.
Ez egy egyszerű és isteni finom leves. Selymes, tartalmas és melegít, mégsem nehéz étel csak előkészíti a gyomrot a főfogásra. Ezeket a vastagabb, sűrű krém leveseket kifejezetten kívánja az ember, ha odakint téliesre fordul az idő. Véleményem szerint megállja a helyét az ünnepi asztalon is.

1 kg burgonya
1 kisebb vöröshagyma
20 dkg póréhagyma
2 db babérlevél
olivaolaj
ecet vagy citromlé
só,bors,pirospaprika,kurkuma
A vöröshagymát, póréhagymát olajon üvegesre párolom. Ezután a meghámozott, karikára vágott burgonyát ráhelyezem, és annyi vízzel felöntöm, hogy éppen csak ellepje, majd sózom, borsozom, babérlevelet teszek hozzá és felteszem főzni.

Miután puhára főtt, a babérlevelet kiszedem belőle pici fűszerpaprikát és kurkumát (csak a színe végett) szórok a tetejére, növényi tejfölt, ízlés szerint lehet hozzá tenni ecetet, citromlevet,. Pár percig hagyjuk főni és utána krémesre turmixoljuk.