2015. december 10., csütörtök

Pásztor pite

Pásztor pite

Világ életemben szerettem főzni, mondhatni a szakmám a hobbim. Volt honnan magamba szívni a tudást hisz Nagymamám diétás szakácsnő volt a korházban. Ott megvolt „kötve” a kezük mert csak azt és olyan alapanyagokból főzhettek ami kivolt írva nekik. Otthon viszont valami isteni finom étkeket sütött, főzött. Rengeteg zöldség, gyümölcs, főzelék, levesek, sütemények, lekvárok és csalamádék kerültek ki a kezei közül. A pénteki nap nem szólt másról csak a piacozásról ahova természetesen elvitt mindig magával. Tudta, hol és kinél kell minőségi, megfelelő alapanyagokat vásárolni. Kérés nélkül, mind átadta azt a tudást és szenvedélyt, ami a vásárláshoz és főzéshez elengedhetetlen.
Steiner Kristófnál is ezt az energiát, lüktetést és alázatot érzem mind a főzése és mind az ételei iránt.
Ezért szeretem böngészni az oldalát, mert teljes egészében megvan az egység az ember és a főztje között.
Vallom, ha egyensúlyban, energiában, békességben vagy saját magaddal ez meglátszik a viselkedéseden, a munkádon és a főztödön is.
Kristóf díjnyertes pásztor pitéje gyorsan elkészíthető étel, zöldség és köret egyben.
A ragut akár előző nap is el lehet készíteni.

Hagymát pirítok, kókuszolajon teszek bele oregánót, bazsalikomot, kakukkfüvet, pici gyömbért, felaprított fokhagymát. Erre dobok apró kockára vágott pritaminpaprikát és gombát sózom, borsozom.
Utána mehet bele zöldség, ami otthon a hűtőben van. Én tettem bele répát, borsót, cukkínit, babot, édes krumplit, sütőtököt, csicseriborsót. Amikor ezek megpárolódtak rakok hozzá egy teáskanál paradicsompürét, füstölt pirospaprikát és zabtejszínnel felöntöm. Sütőtököt+ krumplit megfőztem. Összetörtem,ha túl sűrű hígíthatod növényi tejjel vagy a főzővizével is.
Alulra kis tökös tört krumpli rá a sok zöldség utána betakarod újból a krumplival és mehet be a sütőbe.

Van aki csak a zöldséget teszi alulra és a tetejére a krumplit.