2015. december 6., vasárnap

Egészséges jégkrém

A nagyfiam allergiás az ételfestékre így csak olyan helyen ehetünk fagylaltot ahol minőségi, minden mentes vagy marad az itthoni jégnyalóka elkészítése.
A receptet a www.trollakonyhamban.blogspot.no-ról néztem le.

Karibi sárgarépás mangós fagyi
 Hozzávalók:
3 db közepes répa megfőzve
1 db érett mangó
1 db banán (nálam fagyasztott)
fél narancs leve
1 lime reszelt héja
2 ek. limelé
2 dl kókuszkrém
1/2 rúd vanília kikapart magjai

Azért főztem meg a répát, mert így sokkal krémesebb állagú lesz a fagyi. A főtt répát még melegen összetörtem és hagytam kihűlni. Az összes hozzávalót turmixgépben simára kevertem, majd fagyi gépbe tettem és kb. 30 perc alatt elkészült a fagyi, semmi plusz édesítés nem szükséges, a répa és a gyümölcsök pont tökéletesen édesek. Fagyi gép nélkül is lehet, akkor műanyag dobozba kell tölteni és fél óránként mixerrel átkeverni, de szerintem így is jégkristályos lesz kicsit. A legegyszerűbb jégkrém formákba tölteni, úgy is szoktam, a gyerekek imádják. De szoktuk ugyanezt smoothieként is fogyasztani, az is nagyon finom