2015. december 13., vasárnap

Vörös káposzta fasírt

Vegán vörös káposzta fasírt csőben sült krumplival

Édesanyáméknál otthon, vidéken csak kimegyek a kertbe és szétnézek, hogy mi legyen a mai ebéd. A szüleim mindenféle zöldséget megesznek sokkal nyitottabbak a vegán életmódra, mint gondoltam. A férjemmel ellentétben, aki meg sem kóstolja, amit főzök csak a hagyományos íz világú ételeket. Tehát adott a kert adott a zöldség és a választásom a lila káposztára esik és a frissen felszedett krumplira.
Amennyire vissza tudok emlékezni mindig szerettem a káposztát, mindegy milyen formában volt elkészítve. Nagymamám és Édesanyám is szokott házilag savanyítani, pohárszámra iszom a levét, mert nagyon szeretem.

A különböző csírákhoz hasonlóan, a lila káposzta csíra a szervezet számára valóságos vitaminbombaként szolgál. Nyersen fogyasztva, igazi gyógyszer az emésztés számára. Azok, akik gyomorproblémákkal küzdenek, fogyasszanak minél több vörös káposztát, mivel segíti a bélműködést, és tisztítja a beleket. A fogyókúrázóknak is ajánlott, fogyasztása hamar teltségérzetet okoz, és nagyon nagy a tápértéke. A vörös káposzta csírája  nagyon jó méregtelenítő, gyógyítja a gyomorfekélyt, tisztítja a vért, javítja a látást, javítja a vérkeringést, serkenti a májműködést, csökkenti a koleszterin-szintet. Továbbá gyulladáscsökkentő és megakadályozza egy daganat növekedését. [adsense] A friss zöldség ugyanakkor az izmok egészségéért és a szervezet regenerálódási folyamatáért is felelős. Összetevőinek köszönhetően, serkenti a központi idegrendszer sejtjeinek működését, a fitohormonokat, amelyek felgyorsítják a folyamatot úgy, hogy naponta, ebédkor és vacsoránál egy tányér (125 gramm) nyers káposztasalátát eszel. Ezáltal nemcsak a fenti jótékony hatásoknak örülhetsz, hanem segít a depressziós hangulat, a letörtség eloszlatásában is.

Recept
50 dkg lilakáposzta
8 dkg teljeskiörlésű tönkölybúza liszt
2 gerezd fokhagyma
őrölt fűszerkömény
borsikafű
só,bors ízlés szerint
zsemlemorzsa (teljes kiörlésű pékárúból)

A lilakáposztát késes darálón apróra összedaráltam és lesóztam. Amikor kb. 30 percet állt a sóban kinyomkodtam és összekevertem a fokhagymával, lisztel, fűszerekkel. (akkor jó a massza, ha a tenyerünkben összeszorítunk egy adagot és összeáll)
Zsemlemorzsában meghempergettem (a recept szerint olajban kell kisütni) és a sütőlemezre tettem egy szilikonos sütőpapírt megspricceltem olajjal és rátettem a káposzta fasírtot. Mellé meg a fűszeres hasáb burgonyát. Légkeveréses sütőben 210 fokon sütöttem.