2015. december 9., szerda

Nyers kenyér

Sárgarépás- magos kenyér

Nekem sajnos nincs aszalóm így sütőben szárítottam 40 fokon 5 órán keresztül.Így az ajtaját egy fakanállal kitámasztottam,hogy a felesleges pára eltávozzon.

60 dkg őrölt lenmag (barna, vagy sárga)
1 alma
1 sárgarépa
1 teáskanál só
késhegynyi őrölt kömény
1 evőkanál útifűmaghéj (elhagyható)
1-2 evőkanál napraforgó


Almát és a sárgarépát turmixoltam, majd egy nagy tálba öntöttem. Hozzákevertem a kávédarálóban megdarált lenmagot, sót, köményt. Egy kenyértészta szerű állagot kell kapni. Ha puha mehet hozzá 1 kanál útifűmaghéj, ha kemény akkor kicsi víz. 1-2 evőkanál napraforgót is belegyúrhatunk. Ha kész egy deszkát meghintünk napraforgóval, szezámmaggal esetleg útifűmaggal és veknit formázunk. Felszeleteljük és az aszalóba tesszük. 1-2 óra után fogyasztható, így hűtőben egy hétig eláll. Ha tovább aszaljuk nő az eltarthatósága...