2015. december 12., szombat

Töltött paprika

Töltött paprika

Gyerekkorom nagy kedvence, ahogy az édeskés, savanykás paradicsom szósz és a kissé kesernyés paprika tökéletesen harmonizál egymással.
Amióta nem eszek húst azóta nem is ettem töltött paprikát. Egy vega oldalra felmentem recepteket nézni és valakinél megláttam a gusztusos paprikát. A nyál egyből összefolyt a számban és azon járt az agyam, hogy van e itthon hozzávaló alapanyag. Hús helyett valami zseniális a töltelék pirított magvakból és kölesből. Aki nem vega még garantáltan az is megeszi.
A magokat száraz serpenyőben megpirítottam. A kölest megfőztem kétszeres mennyiségű sós, ételízesítős vízben.
Kávédarálóban porrá őröltem a magokat és a kihűlt köleshez adtam. Tettem hozzá apróra vágott vöröshagymát,sót,borsot. Paprikába betöltöttem,paradicsomlébe beletettem és megfőztem.

(Ahogy ledaráltam a pirított magokat töpörtő illata volt teljesen. Ebből lehet a hamis tepertőkrémet elkészíteni)