2015. december 16., szerda

Habos narancstorta

Habos narancstorta

A narancs, fahéj, szegfűszeg, vanília illata nekem a telet idézi fel. Leve frissen facsarva reggeli vitaminbomba, húsa könnyű, kímélő uzsonna. Narancsból készülhet adventi dekoráció, karácsonyfadísz vagy csak nyersen cikkeire bontva illata belengi az egész szobát.
Fantasztikus ünnepi és hétköznapi saláták, desszertek készülhetnek belőle. Különleges ízével, érdekes aromájával varázsolja ünnepivé a süteményeket.
A tésztához
22,5 dkg liszt
12,5 dkg növényi margarin
2 evőkanál cukor
1/2  zacskó vanillin cukor
4 evőkanál hideg víz (én hideg rizs tejet tettem bele)
A tésztát összedolgozzuk és betesszük a hűtőbe fél órára.

Én 25 centis tapadásmentes gyümölcstorta formába nyomkodtam bele és így tettem be a hűtőbe fél órára. Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra. A tészta tetejére sütőpapírt tettem és megszórtam ba
bbal (vakon sütöttem) 20-22 percig sütöttem aranybarnára.




Töltelék

2 zacskó bio vaníliás pudingpor (Dm-ben vettem)
5 dl rizstej
5 dl narancslé
4 evőkanál barnacukor

Hab


 


A tésztát és a pudingot előző nap megcsináltam,betöltöttem és betettem a hűtőbe, hogy kellőképpen megdermedjen a puding és másnap szeletelni lehessen. Következő nap meg a habot tettem a tetejére.

Vegyél kettő üveg csicseriborsót és tedd be a hűtőbe, hogy lehűljön a leve.
Szűrd le és gépi habverővel maximumon verd fel. Amikor már majdnem kemény tegyél hozzá 4 evőkanál cukrot és verd tovább kemény habbá.
A sült tortalapot töltsd meg a langyos pudinggal és az utolsó pillanatban tedd rá a habot, és kézi fáklyával pirítsd meg a tetejét.

Habcsók

A kimaradt habhoz még tettem pluszban 4 kanál cukrot és löttyintettem hozzá 3-4 csepp rizsecetet és kemény habbá vertem. Csillagcsöves habzsákba tettem és köröket nyomtam a sütőpapírra.2-2 1/2 órát szárítottam fakanállal kitámasztott sütőben 100 fokon.

A habcsók igaz tömény cukorbomba, de egy évben egyszer szerintem belefér. Nem tartott sokáig és hihetetlen, de pattogatott kukorica íze volt.

Tapasztalat: pár darab karika másnapra megmaradt és párás környezetben visszapuhult,ragacsos lett.