2015. december 13., vasárnap

Töltött tök

Töltött tök

Nagymamámmal, ahogy őszi napokon jártuk a piacot sok helyen lehetett sült tököt kapni. Vidéken mindig adnak kóstolót belőle, pláne ha ismerik az ember lányát. A nagyi azt mondta csak akkor veszi meg, ha gesztenyés az íze. Soha nem értettem miért mondja, mert én egyszer megkóstoltam és az a tömény édes íz valahogy nem tetszett. Ahogy telnek, múlnak az évek az embereknek is változik az ízlésük és megkóstoltam a sütőtök krémlevest pirított tökmaggal. Hááát az valami csodálatos íz orgia!  Azon kezdtem el gondolkozni, hogy megpróbálkozok a sütőben sült tökkel is. Annyira megszerettem ezt az őszi zöldséget, hogy elkezdtem receptek után nézelődni. Az egyik külföldi internetes csatornán láttam, meg amikor megtöltik a sütőtököt. Na, kétség nem fér, hozzá nekem ezt ki kell próbálnom.
Így születtek meg ezek a fotósorozatok.

Recept
1 db sütőtök
1 db póréhagyma
15 dkg köles
1 db édesburgonya
3 db kápia paprika
1 csokor petrezselyemzöld
1 csokor zsálya
1 csokor kakukkfű
oliva olaj
só,bors,garam masala ízlés szerint 

A kölest feltettem kétszeres mennyiségű sós, apróra vágott vöröshagymás vízben főzni.



















Addig a sütőtöknek a magját kiszedtem és a húsát kikapartam. A póréhagymát megdinszteltem az apró kockákra vágott paprikát hozzátettem. Sóztam, borsoztam és meghintettem garam masalával.



















Hozzáadtam a felvágott tök kikapart belsejét és az édesburgonyát valamint a fűszernövényeket. Felöntöttem pici vízzel és fedő alatt puhára pároltam. Ahogy elkészült a kölest hozzátettem és összepirítottam a zöldséges raguval.




















Utána már csak a sütőtök betöltése következett. Végül az egészet alufóliába csomagoltam és 1 órán keresztül a sütőben 180 fokon párolódott.