2015. december 30., szerda

Saláták

Saláták

A saláták szinte minden ételhez beilleszthetőek, és kiválthatod velük akár az ebédet vagy a vacsorát is. Máris sokat tettél az egészségedért. Mivel rendkívül változatosan elkészíthetőek, nem lehet unalomra panaszkodni. A nyers zöldségek telítenek és vitaminnal látják el szervezetünket, alacsony kalóriatartalmuknak köszönhetően vigyáznak alakunkra is. Keverd, ízesítsd, ecetezd, vagy dobj rá néhány olívabogyót.


Babsaláta

Előző este beáztatom a babokat. Másnap megfőzöm sós, babérleveles, vöröshagymás vízben.
Lilahagymát aprítok össze, sózom, borsozom és rizsecetet öntök rá. Ha megpuhultak a babok akkor leszűröm és összekeverem az ecetes hagymával.












Zellersaláta

A zellert vékonyra felvágtam és gőzpárolóban 10 percig pároltam. Növényi majonézzel és tejföllel, vágott póréhagymával és sóval összekevertem.














Nyers saláta

A zöldségeket megmosom, lecsöpögtetem. A szívsalátát apróra tépkedem a piros és sárga paprikát, uborkát, lilahagymát kockára vágom, a paradicsomot cikkekre vágom. Összeforgatom, meghintem fekete szezámmaggal és retek csírát teszek a tetejére.











Hamis tojáskrém

Reggel beáztatok egy jó marék kesudiót és 1-2 óráig hagyom ázni a szűrt vízben. Addig sós vízben héjában megfőzök egy közepes méretű burgonyát.
A kesudiót szárazra törölöm, és kávédarálón krémesre darálom. Késes aprítóba teszem a krémet, a meghámozott krumplit, kiskanál mustárt, pici vöröshagymát és fekete sóval megsózom. Összeaprítom, és ha kell, még ízesítem.

Ez lehet önálló krém, mártogatós vagy nyers saláta feltét is.