2015. december 9., szerda

Kifli

Szeretem a jó minőségű pékárukat ami tudom,hogy miből készül.

25 dkg BL 80 kenyérliszt ( jó hozzá a sima fehér liszt is)
12 dkg tönkölyliszt
11 dkg rozsliszt
2 dkg burgonyapehely (ettől levegősebb lesz a tészta)
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál barna nádcukor
2 teáskanál só
½ dl olíva olaj
3 dl kéz meleg víz (lehet rizs v. zab tejjel is készíteni)

Kelesztés után 5 dkg-os golyókat picit pihentetem. (16 lett belőle)
Ovális alakúra kinyújtom (tegnap babfőzelék volt az ebéd és olíva olajon dinsztelt hagyma amiből jócskán maradt ki) és a hagymás olajjal megkentem majd feltekertem.
A sütőlemezre szilikonos sütőpapírt teszek,ráhelyezem a kifliket folpackal letakarom a tetejét,hogy ne száradjon ki és még itt is szépen megkelesztem.
Légkeveréses sütőt beállítom 190 fokra,lekenem a tetejét a kifliknek olajjal és vízzel lespriccelem.

20-25 perc alatt el is készül.