2015. december 13., vasárnap

Fahéjas csiga

Fahéjas csiga

Szerintem mindenki szívesen emlékszik vissza gyermekkorából az édesanyja vagy nagymamája finom házi készítésű süteményeire.
Nagy kedvencem volt a darázsfészek, amit minden születésnapomra kértem torta helyett. A fahéjas süteményeket is mindig kedveltem, olyan karácsonyi hangulatot árasztanak. Ezekből az apró sütikből én már eleve dupla adagokat szoktam készíteni, mert jó másnap tízóraira egy kis gyümölcs mellé a suliba. Na és a gyerekeket is be lehet vonni a tészta gyúrásába, nyújtásba, tekerésbe és beszélgetni lehet, hogy napközben mi történt az iskolában.
Remélem majd egyszer Ők is szeretettel emlékeznek vissza ezekre a pillanatokra, amikor a gyermekeiknek mesélnek a dédszülőkről, nagyszülőkről.
A fahéjat szinte mindenki szereti. A fahéjban található aldehid segít a vércukorszint optimalizálásában. A kutatók megfigyelték, hogy a fahéj hatására csökken az éhgyomri vércukorszint, javult a szervezet inzulinválasza olyannyira, hogy rendszeres fogyasztása a diabéteszben szenvedők számára is segítség lehet. Kevesen tudják, hogy a fahéjból tea is főzhető, ami erős emésztésserkentő hatással bír. A fahéj immunerősítő hatása régóta nem vita kérdése, egyes kutatások szerint a világon fellelhető 10 legerősebb antioxidáns élelmiszer egyike.

 Azt találtam ki, hogy a pizza tésztában a só cukor arányát változtatom meg.

A hosszú szilvalekváros rúd finoman puha, míg a fahéjas csiga ropogós pedig ugyanabból a tésztából készültek és a sütés hőfokán sem változtattam
40 dkg liszt ( nekem elfogyott a fehér tönköly)
10 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
2 ek. oliva olaj (ha száraznak találod, még löttyinthetsz hozzá)
2,5 dkg élesztő
Csipet só
2 evőkanál barna cukor
(én kávédarálóban porcukorrá alakítottam)

Rizstej (azt nem mértem csak érzésre öntöttem és kaptam egy kellemesen puha nyújtható tésztát)
A kelesztés után félbe vágtam a tésztát. Az egyik felébe házi szilvalekvárt tettem különböző alakúra meglehet tölteni és megsütni. A másik felét téglalap alakúra kinyújtottam olajjal vagy kókuszzsírral megkenem. Barna porcukorral megszórom az olajos tésztát és fahéjjal (karobporral ,kakaóval kinek mi a szimpatikus)megszórom.
Légkeveréses sütőben 180 fokon 15-20 perc alatt elkészül