2015. december 30., szerda

Spenótos koszorú

Spenótos koszorú

A paraj egy nagyon megosztó zöldség. Lehet nagyon szeretni vagy nagyon utálni, de hála nálunk mindenki szereti. A spenót sokkal sokoldalúbban felhasználható, mint gondolnánk, nem csak főzeléket lehet belőle készíteni hanem lasagnét, spenótos galuskát, pirított fokhagymás parajt köretnek vagy egyszerűen egy zöld turmixszal indítani a napot. Azt nem ígérem, hogy olyan erős leszel tőle, mint Popeye, de az biztos, hogy csak jót teszel vele az egészségednek.
A spenót vagy paraj, smaragdzöld színű zöldségnövényünk több tápanyagot tartalmaz, mint sok más élelmiszer. A szezonja májustól októberig tart, de mivel jól fagyasztható és feldolgozható, így egész évben hozzáférhető, fogyasztható. A legkellemesebb íze és legnagyobb ásványi anyag tartalma azonban a tavaszi és az őszi hónapokban van.

Tészta
200 g búzaliszt
100 g spenót (fagyasztott pasztillát használtam)
15 g élesztő (vagy fél tasak expressz élesztő)
1/2 teáskanál só
Egy jó nagy csipet cukor az élesztő felfuttatásához
3 evőkanál oliva olaj
4 evőkanál víz (lisztfüggő, majd látjátok, hogy több folyadékot vagy kevesebbet bír el)
 


Amíg az élesztőm felhabzik addig a kiolvadt spenótból kinyomkodom a folyadékot és nagyon apróra összevágom, a lisztet kimérem. A hozzávalókat összekeverem, és kézzel addig dagasztom, amíg sima tésztát nem kapok. Én kelesztő tálban kb. 30 percet kelesztettem.
Amíg kelt a tészta elkészítettem a tölteléket.
A serpenyőben vöröshagymát, póréhagymát dinsztelek oliva olajon és egy szál gabona kolbászt teszek hozzá. Kettő hámozott paradicsomot kockáztam fel és jól összepirítottam, de tökéletesen jó hozzá a paradicsompüré is. Kakukkfűvel, sóval, borssal ízesítettem. Még növényi sajtot is kellett volna belereszelni, de én kifelejtettem és így is tökéletes lett.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtom, a kihűlt masszát a tetején egyenletesen elsimítom úgy, hogy a tészta széleinél kb. 1 cm-nyit szabadon hagyok és feltekerem, mint a bejglit. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és hengerből koszorút formázok. Légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 30-35 percig sütöttem.